آموزش کامپیوتر, خدمات سخت افزاری, مقالات کامپیوتری

سخت افزار و نرم افزار لپ تاپ چیست؟

خدمات نرم افزار

سخت افزار و نرم افزار لپ تاپ چیست؟

خدمات نرم افزار

سخت افزار همه تجهیزات قابل لمس کامپیوتر / لپتاپ است ، مانند بدنه لپ تاپ شما ، دیسک سخت ، صفحه کلید و صفحه لمسی(تاچ پد) برای اشاره به آنها و کلیک بر روی موارد روی صفحه.

خدمات نرم افزار

این نرم افزار است رابط بین شما و سخت افزار است و کمک می کند تا کارهایی را انجام دهید ، مانند نوشتن اسناد با Microsoft Word یا انجام بازی سخت افزار را مانند مجموعه تلویزیونی خود بدانید و این نرم افزار را مانند برنامه هایی که در آن تماشا می کنید تصور کنید.

خدمات نرم افزار

سخت افزار لپتاپ شما از بخش های زیر تشکیل شده

واحد پردازش مرکزی (CPU)

خدمات نرم افزار : تراشه نیمه رسانای بسیار کوچک و بسیار پیشرفته (مدار مجتمع) است که به عنوان مغز دستگاه شما عمل می کند. پردازنده در لپ تاپ شما بهمراه مهره ها و پیچهای به مین برد متصل شده است

مانیتور یا صفحه نمایش

که تصاویر و برنامه های شما را روی صفحه نمایش می دهد. امروزه ، برخی از لپ تاپ ها از صفحه نمایش لمسی مانیتور استفاده می کنند که به شما امکان می دهد با استفاده از انگشت خود روی صفحه نمایش ورودی کامپیوتر را تأمین کنید.

صفحه کلید و تاچ پد

علاوه بر تایپ کلمات و اعداد ، می توانید با استفاده از صفحه کلید دستوراتی مانند انتخاب متن یا اشیا، ، کپی و جایگذاری را به رایانه بدهید.

همچنین می توانید برای انتخاب متن یا شی ، نوک انگشت خود را بکشید و بکشید تا عملی روی آن انجام شود (مانند حذف پرونده یا پررنگ بودن یک خط متن). شما همچنین می توانید یک ماوس بی سیم فیزیکی را به لپ تاپ خود متصل کنید. فرستنده کوچکی که در پورت USB لپ تاپ قرار می دهید ، ورودی ماوس را قادر می سازد.صفحه لمسی (تاچ پد) ، که از آن برای کنترل اشاره گر استفاده می کنید ، شما با استفاده از یک دستگاه اشاره گر داخلی که ممکن است به صورت صفحه لمسی یا یک دکمه کوچک باشد ، نشانگر لپ تاپ خود را بر روی صفحه حرکت می دهید. نوک انگشت خود را به اطراف صفحه لمسی بکشید. این یک اشاره گر را به اطراف صفحه منتقل می کند. به عنوان مثال این نشانگر را روی یک دکمه روی صفحه یا نام منو قرار می دهید ، و سپس روی سمت چپ یا سمت چپ صفحه لمسی خود که باعث عملکرد می شود کلیک کنید.

وب کم – بلندگو – اسپیکر

 خدمات نرم افزار

وب کم و بلندگوها و احتمالاً میکروفون احتمالاً در لپ تاپ شما تعبیه شده اند. وب کم به شما امکان می دهد تصاویر ویدئویی را که می توانید در طول تماس های تلفنی ویدئویی و جلسات پیام فوری به اشتراک بگذارید ، تولید کنید. بلندگوها صداها را پخش می کنند و میکروفون داخلی به شما امکان ضبط فایل های صوتی را می دهد.

پورت های ورودی

پورت USB برای اتصال لوازم جانبی ، مانند پرینتر یا اسکنر. لپ تاپ شما دارای اسلات هایی است که در آن لوازم جانبی مختلف (سخت افزار اضافی) را وصل می کنید. به نوع پورتی که بیشتر اوقات استفاده خواهید کرد ، پورت USB نامیده می شود. این یک اسلات کوچک است که برای متصل کردن فلش و یا هارد دیسک اکسترنال استفاده می کنید .

خدمات نرم افزار

  • نرم افزار که شامل سیستم عامل و برنامه های بر روی هارد لپ تاپ شما نصب شده است ، که در پوشش لپ تاپ قرار دارد. در اینجا چند نکته در مورد نرم افزار آورده شده است:
  • شما برای انجام کار ، اجرای برنامه های سرگرمی و مرور اینترنت از نرم افزار استفاده می کنید. برخی از برنامه ها از قبل روی لپ تاپ شما نصب شده اند . می توانید برنامه های دیگر را به دلخواه خریداری و نصب کنید. بر روی کامپیوتر و یا لپتاپ ها باید یک سیستم عامل نصب کنند زیرا یک سیستم عامل همه برنامه های دیگر را اجرا می کند. همچنین ، برخی از برنامه ها در سیستم عامل شما گنجانده شده اند – مانند WordPad ، یک برنامه ساده پردازش کلمه. اما شما به نرم افزار از پیش نصب شده محدود نمی شوید.
  • به عنوان مثال ، شما می توانید Skype  را در اینترنت جست و جو کنید و خودتان آن را روی لپ تاپ خود نصب کنید.
  • می توانید برنامه هایی را که دیگر نیازی به آنها ندارید حذف کنید. حذف نصب برنامه های ناخواسته به آزاد شدن فضای لپ تاپ کمک می کند ، که به عملکرد بهتر آن کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید