دانستنی ها, مقالات کامپیوتری

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

آیا می خواهید از Android بدون Google استفاده کنید؟ گوگل نیست ، مشکلی نیست در اینجا راهنمای رفتن به Google-free در دستگاه Android خود برای بازیابی حریم خصوصی وجود دارد.

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

طی چند سال گذشته ، تغییر بزرگی در نحوه استفاده از تلفن خود ایجاد کردم. تصمیم گرفتم از Android بدون گوگل استفاده کنم.!!!!

آیا می توانم از Android بدون حساب Google استفاده کنم؟ همانطور که مشخص شد ، منصرف شدن و نه گفتن به گوگل امکان پذیر است و این تجربه تقریباً آنچنان که تصور می کنید بد نیست.

این نگاهی است به آنچه که من همچنان قادر به انجام آن در Android هستم بدون اتکا به هیچ یک از سرویس های Google ، از جمله خدمات Google Play

چرا باید از Android بدون Google استفاده کرد؟

فقط گروه خاصی از افراد مایلند از دسترسی به فروشگاه Play و مجموعه برنامه های Google منصرف شوند. که ممکن است شما یکی از آنها باشید. شاید شما بخواهید Google را کاملاً از زندگی خود حذف کنید. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید از تلفن Android بدون Google استفاده کنید. در اینجا برخی از دلایل را بررسی خواهیم کرد.

گوگل از کنترل خارج شده است

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

هنگامی که من برای اولین بار از Google استفاده کردم ، انجام جستجوها بود. سپس این راهی برای مدیریت نامه (ایمیل) شد که سپس به مکانی برای پیام رسانی فوری تبدیل شد. بعداً ، Google راهی برای مشاهده نقشه ها شد ، که به یک جایگزین GPS تبدیل می شد و مرا در شهر راهنمایی می کرد. هنوز هم بیشتر ، محلی برای نوشتن اسناد و ذخیره پرونده ها شد.

Google به روشی برای مرور وب و همگام سازی هر صفحه ای که بازدید کردم تبدیل شد. سپس به روشی برای بارگیری و مدیریت برنامه ها ، ردیابی دستگاه های Android و پاک کردن آنها از راه دور تبدیل شد. جستجو در Android به Google Now تبدیل شد و سپس به Google Assistant تبدیل شد ، یک دستیار دیجیتال که از همه آنچه Google درباره ما می داند براساس فعالیت ما استفاده می کند.

من ذاتاً مخالف به اشتراک گذاشتن هر یک از این اطلاعات با یک شرکت نیستم ، اما به اشتراک گذاشتن همه آن با یک شرکت کمی زیاد است. این ما را به دلیل بعدی سوق می دهد.

می خواهید حریم خصوصی خود را افزایش دهید

خدمات Google Play در پس زمینه در هر دستگاه Android که با فروشگاه Play ارسال می شود ، اجرا می شود. این به Google کمک می کند تا تعدادی از کارها ، از نصب برنامه ها از راه دور تا کشیدن مکان شما را انجام دهد. این سرویس ها همچنین به برنامه های ثالث امکان دسترسی به برخی از این قابلیت ها را می دهند.

منبع آزاد را دوست دارید

اندروید یک سیستم عامل منبع باز است ، اما بیشتر نرم افزارهایی که ما در تلفن های خود استفاده می کنیم اینگونه نیست. اگر تا به حال خواسته اید فقط از بیت های منبع باز استفاده کنید ، ساده ترین راه این است که سیستم عامل پیش فرض تلفن خود را با ROM سفارشی جایگزین کنید.

به این ترتیب ، شما می دانید که قطعاتی را که Google در پروژه منبع باز Android کمک می کند ، دریافت می کنید. مطمئناً ، بیت های اختصاصی وجود دارد که رادیوها و سنسورهای تلفن شما را فعال می کند ، اما این همان مصالحه ای است که بسیاری از ما هنگام نصب Linux بر روی رایانه های شخصی خود انجام می دهیم.

از آنجایی که دانستن اینکه چه برنامه هایی در Play Store منبع آزاد هستند ، بسیار دشوار است ، اجتناب از آن کاملاً احتمال نصب یک منبع بسته را کاهش می دهد. شما هنوز هم باید برنامه ها را از جایی دریافت کنید ، اما ما به آن باز خواهیم گشت.

ممکن است مجبور شوید بسیاری از برنامه ها را کنار بگذارید

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

ممکن است دیگر نتوانید بیشتر از مواردی را که به آن متکی هستید ادامه دهید. خداحافظی از Google به معنای از دست دادن بسیاری از برنامه های اندرویدی است که Google ایجاد می کند.

اگر ترجیح می دهید یک قدم جلوتر بروید و فقط مانند من از نرم افزار منبع آزاد استفاده کنید ، این حتی شدیدتر است. با شبکه های اجتماعی ، سرویس های پخش موسیقی ، بازی های محبوب ، بیشتر ابزارهای ناوبری ، ارائه دهندگان ذخیره سازی ابر ، سایت های پخش ویدئو و بسیاری از ابزارهای بهره وری خداحافظی کنید.

گزینه های دیگری برای برخی از این برنامه ها وجود دارد ، اما اگر می خواهید ۱۰۰٪ منبع باز داشته باشید ، کاملاً از دست خواهید داد.

به روزرسانی های کندتر

فروشگاه های برنامه جایگزین ممکن است به تعداد خوبی از برنامه هایی که در Google Play پیدا می کنید دسترسی داشته باشند ، اما به روزرسانی ها به این سرعت انجام نمی شوند.  این مسئله فقط از دست دادن جدیدترین ویژگی ها نیست.

خطرات امنیتی

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

به روزرسانی های آهسته می تواند شما را در معرض آسیب پذیری های شناخته شده قرار دهد. اما این خطر اصلی امنیتی نیست که در برابر آن گشوده می شوید. رایج ترین راه برای به خطر انداختن دستگاه نصب نرم افزار مخرب است ، به طور معمول بدون شک. استفاده از فروشگاه برنامه جایگزین به معنای اجازه دادن به دستگاه شما برای نصب نرم افزار در خارج از فروشگاه Play است و خود را در برابر این نوع حملات باز می کنید.

متأسفانه ، این معامله ای است که باید برای خود در نظر بگیرید. آیا به امنیت اضافی که فقط از نصب نرم افزار از فروشگاه Play ناشی می شود (که با توجه به ارزش آن ، گاهی اوقات می تواند اجازه دهد قطعه ای از نرم افزار طرح ریزی شده) اعتماد کنید؟ یا آیا برنامه های خود را از جای دیگری می گیرید و خطر این را دارید که دست خود را روی چیزی که بررسی نشده است ، برسانید؟

از چه برنامه هایی می توانید خارج از جعبه استفاده کنید؟

حتی بدون نصب یک برنامه واحد ، تلفن های هوشمند ما قادر به انجام کارهای زیادی هستند. بدون جستجوی نرم افزار اضافی می توانید تماس برقرار کنید ، پیامک ارسال کنید ، عکس بگیرید ، تقویم نگه دارید ، موسیقی گوش دهید ، مشکلات ریاضی را حل کنید ، یادداشت برداری کنید و وب را مرور کنید.

اینکه عملکرد تلفن شما از جعبه خارج شود به تولید کننده بستگی دارد. دستگاه های LG ، HTC و Samsung با تعدادی برنامه از پیش نصب شده ارائه می شوند که فقط در دستگاه های هر شرکت پیدا می کنید. این برنامه ها بدون همگام سازی تلفن شما با حساب Google به کار خود ادامه می دهند.

در دستگاه Pixel ، اوضاع کمی چالش برانگیزتر است ، زیرا این دستگاه ها با نرم افزار Google بارگیری می شوند. حتی اگر همه برنامه هایی را که برای عملکرد آنها به حساب Google نیاز دارد حذف کنید ، باز هم برخی از ویژگی های برنامه های باقیمانده را از دست خواهید داد.

به عنوان مثال ، برنامه شماره گیر همچنان خوب کار می کند ، اما به طور خودکار مخاطبین را پایین نمی کشد و فقط می توانید اعدادی را که در دستگاه شما ذخیره شده اند ، بالا بکشید. برنامه دوربین عکس می گیرد ، اما پشتیبان گیری خودکار از آنها را در Google Photos ارائه نمی دهد. Play Music فقط پرونده های ذخیره شده محلی را پخش می کند.

چگونه بدون Google برنامه های بیشتری دریافت کنیم

تعدادی فروشگاه برنامه جایگزین برای اندروید وجود دارد ، اینکه کدام یک را ترجیح می دهید بسته به اینکه چرا از Android بدون حساب Google استفاده می کنید متفاوت خواهد بود.

F-Droid

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

من فقط استفاده از تلفن هوشمند بدون گوگل را انتخاب نکردم. من همچنین می خواستم به طور انحصاری از نرم افزار منبع باز استفاده کنم. به همین دلیل ، من ترجیح دادم F-Droid را نصب کنم ، یک فروشگاه برنامه از نوع که فقط شامل نرم افزارهای منبع آزاد و رایگان است.

کاربران لینوکس ممکن است دریابند که بیشتر شبیه مخزن نرم افزار است. این سرویس گزارش برنامه های جدید را نگه می دارد و به شما امکان می دهد در صورت لزوم به نسخه های قدیمی بازگردید.

F-Droid حاوی بیش از هزار برنامه است و میتوان از طریق آن برنامه هارا پیدا کرد

فروشگاه آمازون

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

فروشگاه آمازون آمازون از سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرده است و اکنون حاوی بیش از ۳۰۰۰۰۰ برنامه است. اگر به گوگل اعتماد ندارید اما همچنان می خواهید نرم افزار خود را با نام شناخته شده دیگری توزیع کنید ، آمازون می تواند راهگشا باشد. این فروشگاه برنامه پیش فرض در رایانه لوحی Amazon Fire است و مجموعه آن به اندازه کافی بزرگ است تا افرادی که این دستگاه ها را خریداری می کنند راضی نگه دارند.

Appstore فاقد دسترسی به نرم افزار Google است ، اما در یافتن گزینه های جایگزین مشکل زیادی ندارید. همچنین برنامه هایی از شبکه های اجتماعی مهم پیدا خواهید کرد. اما برای حریم شخصی ، نمی دانم که چگونه تجارت گوگل با آمازون بهبود یافته است.

سایر گزینه های Google Play

علاوه بر F-Droid و Amazon Appstore ، چند گزینه دیگر جایگزین Google Play نیز وجود دارد. همچنین اگر یکی از دستگاه های آن را دارید ، می توانید فروشگاه برنامه LG یا فروشگاه برنامه Samsung را بررسی کنید.

برنامه ها را مستقیماً از مرورگر خود بارگیری کنید

گرچه تهیه نرم افزار از فروشگاه برنامه مدل پیشنهادی است ، شما همچنین می توانید مستقیماً برنامه ها را از وب سایت ها بارگیری کنید. این خطرناک است ، بنابراین مراقب باشید به کدام وب سایت ها اعتماد دارید. برخی از گزینه های قابل توجه شامل CNET و APK Mirror است.

نکته منفی این روش این است که شما به روزرسانی خودکار نخواهید کرد ، این یک آسیب پذیری امنیتی است. من پیشنهاد می کنم این گزینه را برای آخرین برنامه هایی که نمی توانید در خارج از فروشگاه Play پیدا کنید ، به عنوان گزینه آخر انتخاب کنید.

جستجو و مرور وب

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

من اینقدر از تلفنم برای مرور وب استفاده نمی کنم. وقتی یک مرورگر وب را باز می کنم ، معمولاً برای جستجوی چیزی است. بنابراین من بسیار خوشحال شدم که DuckDuckGo ، موتور جستجوی شما را ردیابی نمی کند ، دارای یک برنامه آندروید است که دو تجربه را با هم ترکیب می کند.

می توانید جستجوها را انجام دهید و صفحه به دست آمده را همه در همان مکان باز کنید. همچنین می توانید یک ویجت در بالای صفحه اصلی خود که معمولاً Google را در آنجا می بینید ، بیندازید.

جهت یابی

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

نقشه های گوگل ممکن است بدون حساب کار کنند ، اما من قبلاً حتی قبل از انصراف از فروشگاه Play ، مصرف خود را کاهش داده بودم. در عوض گزینه هایی مانند Sygic و Nokia Here را امتحان کردم. این برنامه ها هنوز در مکان های خارج از Play Store در دسترس هستند.

از آنجا که تصمیم گرفتم مسیر متن باز را طی کنم (open source) ، سرانجام در OsmAnd مستقر شدم. با امکان بارگیری نقشه های رایگان بسیاری از جهان ، مزایای خود را دارد. من توصیه می کنم OSMA را با یک برنامه مکان یابی مانند Acastus مرتبط کنید ، زیرا این برنامه در تشخیص آدرس های خیابان به خودی خود بسیار بد است.

یادداشت ها و لیست کارهایی که باید انجام دهید

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

من Google Keep را خیلی دوست دارم ، اما طرفدار روش همگام سازی همه چیز با ابر نیستم. این بدان معنی است که من نیز توسط Evernote و گزینه های مشابه کنار گذاشته شده ام. من برنامه هایی را ترجیح می دهم که فقط یادداشت های من را به صورت محلی ذخیره کنند

زندگی بدون خدمات Google Play

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

ورود نکردن به حساب Google باعث قطع ارتباط شرکت با هویت شخصی شما می شود ، اما ارتباط Google را با دستگاه شما قطع نمی کند.

برای اینکه واقعاً بدون Google بروید ، باید از شر سرویس های Google Play خلاص شوید. با این وجود ، بدون تلاش مناسب نمی توانید این کار را انجام دهید. این یکی از برنامه هایی نیست که بتوانید خارج از جعبه آن را غیرفعال کنید.

دو انتخاب وجود دارد که می توانید انجام دهید. حداقل تهاجمی ترین گزینه این است که تلفن خود را روت کنید ، که به شما امکان می دهد نرم افزاری را حذف کنید که در غیر این صورت نمی توانید حذف کنید.

دوم این که سیستم عامل پیش فرض تلفن خود را با ROM سفارشی جایگزین کنید.

حتی بعد از انجام این کار ، برای اجرای برخی از برنامه ها به خدمات Google Play احتیاج دارید. این بدان معنی است که بدون برخی از برنامه های ثالث مانند Pushbullet انجام می شود. متأسفانه ، برنامه هایی که به خدمات Google Play نیاز دارند به وضوح مشخص نشده اند.

همانطور که مشخص شد ، راه حل من استفاده منحصر به فرد از نرم افزاری بود که می توانم در F-Droid پیدا کنم. با وجود این ، شما احتمالاً می توانید با هر آنچه در آمازون یا بازارهای جایگزین دیگر که برنامه های Google در دسترس نیستند ، کنار بیایید. حال شما خوب خواهد بود ، مگر اینکه شروع به شکار APK در وب کنید.

اگر من فقط از خدمات Google Play استفاده کنم چه؟

اگر شما علاقه مند به قطع گوگل هستید ، احتمالاً به این دلیل است که نمی خواهید اطلاعات زیادی به این شرکت بدهید.

خوب ، لحظه ای وقت بگذارید و به صفحه فروشگاه خدمات Google Play بروید و لیست مجوزهای مورد نیاز را مشاهده کنید. ممکن است قبلاً این کار را نکرده باشید ، زیرا سرویس پس زمینه در اکثر دستگاه ها از قبل نصب شده است و معمولاً فقط هنگام خرابی توجه را به خود جلب می کند. به هر حال ، نحوه دسترسی شما را به تقریباً همه چیز توجه کنید.

نحوه استفاده از Android بدون گوگل

اما بدون گوگل نمی توانم کار کنم!

خوب ، شما لازم نیست که کاملاً خود را قطع کنید. شما هنوز این گزینه را دارید که به همان روشی که از طریق رایانه شخصی وارد می شوید ، در مرورگر تلفن همراه خود وارد سایتهای Google شوید. این تجربه به خوبی استفاده از برنامه های بومی نخواهد بود ، اما اگر نگران حریم خصوصی هستید ، این گزینه به شما امکان می دهد هر زمان که بخواهید در حالت ناشناس مرور کنید یا کوکی ها را به صورت دستی پاک کنید.

آیا استفاده از اندروید بدون گوگل ارزش دارد؟

ما اطلاعات شخصی زیادی را به سازندگان گوشی های هوشمند تحویل داده ایم ، اما این به سختی یک داستان منحصر به فرد برای Android یا حتی iOS باشد. ما این معامله را با هر شبکه اجتماعی ، ارائه دهنده ایمیل رایگان ، سایت نقشه های آنلاین و ظاهراً هر سرویس اینترنتی دیگر پذیرفته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید