آموزش اپل, آموزش ویندوز, مرکز آموزش کامپیوتر شرق, مقالات کامپیوتری

آموزش گرفتن اسکرین شات در همه دیوایس ها

آموزش گرفتن اسکرین شات

نحوه عکسبرداری(ScreenShote) در هر دستگاهی

چگونه می توان با موبایل آیفون و یا آیپد Screenshot گرفت

نحوه عکسبرداری(ScreenShote) در هر دستگاهی

آموزش گرفتن اسکرین شات در همه دیوایس ها : اگر یک دستگاه اپل دارید که دارای دکمه Home است (مانند آیفون SE 2020) ، دکمه خواب / بیدار را نگه دارید و دکمه Home را فشار دهید تا عکس صفحه بگیرید. شما یک شاتر دوربین می شنوید (اگر صدای شما روشن باشد ) و “فلش” را روی صفحه مشاهده می کنید. سپس عکس صفحه در رول دوربین شما و در آلبوم Screenshots ظاهر می شود.

برای دستگاه های فاقد دکمه    Home، مثل   آیفون X ، ۱۱ و ۱۲ و دستگاه های جدیدتر iPad Pro و  iPad Air – دکمه کناری سمت راست صفحه  و دکمه افزایش صدا را در همان زمان  نگهدارید

اگر از Apple Pencil با iPadOS استفاده می کنید ، می توانید با استفاده از ابزار طراحی ،  (drawing tool) screen Shot بگیرید.

برای ضبط تصویر از Apple Pencil از گوشه پایین به سمت بالا بکشید. حتی پس از عکسبرداری می توانید بین صفحه فعلی یا کل صفحه یکی را انتخاب کنید.

برای حاشیه نویسی یک عکس از صفحه (Screen Shot) ، پس از ثبت تصویر ، روی تصویر کوچک که در پایین صفحه ظاهر می شود ضربه بزنید.

با این کار ابزار نشانه گذاری دستگاه باز می شود و به شما امکان می دهد عکس از صفحه (Screen Shot)  را ویرایش کنید.

نحوه عکسبرداری(ScreenShote) در هر دستگاهی

برخی از برنامه ها ممکن است گرفتن عکس از صفحه را دشوار کنند. این جایی است که ابزار داخلی Screen Recording دستگاه شما به کار می آید. در حالی که هدف اصلی آن ضبط فیلم از صفحه نمایش شما است ، می توانید ویدیو را مکث کرده و از این طریق عکس صفحه بگیرید.

همچنین می توانید از یک ابزار ثالث برای گرفتن صفحه نمایش در دستگاه تلفن همراه خود از طریق کامپیوتر استفاده کنید. با استفاده از LonelyScreen ، شما صفحه خود را از طریق AirPlay به اشتراک می گذارید.

ضبط آیفون / آیپد Apowersoft می تواند تا زمانی که کامپیوتر شخصی و دستگاه همراه در یک شبکه Wi-Fi یکسان باشند کار کند.

اتصال AirPlay را در Control Center فعال کنید ، سپس فیلم و عکس را روی کامپیوتر ضبط کنید.

چگونه در اندروید ScreenShote بگیریم

نحوه عکسبرداری(ScreenShote) در هر دستگاهی

آموزش گرفتن اسکرین شات در همه دیوایس ها

دستگاه های اندروید به اندازه آیفون و آیپد یکنواخت نیستند ، بنابراین ممکن است گرفتن ScreenShote بسته به برند گوشی متفاوت باشد. اکثر دستگاه های اندرویدی باید بتوانند با پایین نگه داشتن دکمه های روشن و خاموش ، ScreenShote را بگیرند ، اگرچه نگه داشتن دکمه های پاور و خانه (اگر دستگاه شما دکمه فیزیکی دارد) نیز ممکن است کار کند.

بیشتر دستگاه های  Android دارای یک دکمه ScreenShote در منوی کشویی تنظیمات سریع هستند. اگر تلفن شما از دستیار Google یا Bixby (سامسونگ) برخوردار است ، با استفاده از یک دستور صوتی از دستیار صوتی بخواهید برای شما عکس صفحه نمایش بگیرد.

برای دستگاه های سامسونگ با قلم S Pen :

با ضربه زدن روی صفحه نوشتن از منوی Air Command یک صفحه را بگیرید (آموزش گرفتن اسکرین شات)و سپس تصویر را ویرایش یا برش دهید.

مهم نیست که چه دستگاهی دارید ، همه کاربران Android می توانند برنامه های ثالث را برای گرفتن صفحه نمایش بارگیری کنند. بسیاری از برنامه هایی که برای ضبط ویدئو طراحی شده اند نیز می توانند از صفحه عکس بگیرند.

Screenshot Easy گزینه ای با بالاترین امتیاز است که از همان آغازگرهای اصلی Android استفاده می کند. فقط با تکان دادن تلفن می توانید آن را سفارشی کرده و از صفحه عکس بگیرید.

چگونه می توان از اپل واچ ScreenShote گرفت

نحوه عکسبرداری(ScreenShote) در هر دستگاهی

آیا می دانید می توانید از صفحه Apple Watch خود اسکرین شات بگیرید؟ ابتدا  این ویژگی باید فعال باشد. برنامه Watch را در iPhone خود باز کنید و به قسمت My Watch> General> Enable Screenshots بروید و آن را روشن کنید.

برای ScreenShote گرفتن در  اپل واچ . دکمه Side را نگه دارید و همزمان روی Digital Crown کلیک کنید. مانند آیفون ، صفحه نمایش “سفید” می شود و شاتر دوربین خاموش می شود. سپس تصویر روی رول دوربین آیفون شما ظاهر می شود ، نه خود ساعت.

نحوه گرفتن ScreenShote در Wear OS

اگر یک ساعت هوشمند ساخته شده توسط Fossil ، Huawei ، Motorola یا Samsung دارید

، با سیستم عامل Wear OS گوگل کار می کند(آموزش گرفتن اسکرین شات). در حال حاضر گرفتن عکس صفحه از دستگاه Wear OS بسیار آسان تر از گذشته است زیرا شما برای انجام کار از برنامه ای در تلفن خود استفاده می کنید.

برنامه Wear OS را باز کنید ، منوی سه نقطه را بزنید و Take screenshot of watch را انتخاب کنید. اعلانی را در تلفن خود دریافت خواهید کرد که به شما امکان ذخیره یا اشتراک تصویر از طریق برنامه های پشتیبانی شده را می دهد

نحوه گرفتن ScreenShote در ویندوز ۱۰

نحوه عکسبرداری(ScreenShote) در هر دستگاهی

ساده ترین راه برای گرفتن عکس از صفحه در ویندوز استفاده از دکمه Print Screen است

. بیشتر صفحه کلیدها را در سمت راست و بالا خواهید دید. یک بار روی آن ضربه بزنید و به نظر می رسد اتفاقی نیفتاده است ، اما ویندوز فقط تصویری از کل صفحه نمایش شما را در کلیپ بورد کپی کرده است.

سپس می توانید Ctrl + V را بزنید تا آن را در Paint ، Word یا یک برنامه ویرایش تصویر جایگذاری کنید.

مشکلی که در این روش وجود دارد این است که هر آنچه را که در مانیتور شما قابل مشاهده است عکس می گیرد و اگر تنظیمات چند مانیتور داشته باشید ، تمام نمایشگرها را به گونه ای می گیرد که گویی یک صفحه بزرگ هستند. با Alt + Print Screen موارد را باریک کنید ، که فقط پنجره ای را که در حال حاضر باز کرده اید ضبط می کند.

ویندوز همچنین Snip & Sketch را ارائه می دهد که با استفاده از میانبر صفحه کلید Shift + Windows Key + S برنامه را باز کنید (یا “” snip & sketch را در نوار جستجو تایپ کنید.) آموزش گرفتن (اسکرین شات در همه دیوایس ها)، که یک نوار ابزار کوچک در بالای صفحه راه اندازی می کند تا بتوانید به راحتی انتخاب کنید چه چیزی را ضبط کنید.

نحوه عکسبرداری(ScreenShote) در هر دستگاهی

 

یکی دیگر از گزینه های داخلی برای گرفتن ScreenShote ، نوار بازی ویندوز است

آموزش گرفتن اسکرین شات در همه دیوایس ها : . اگرچه برای ضبط بازی در نظر گرفته شده است ، اما می توان از آن برای ضبط هرگونه اقدام و ضبط صفحه استفاده کرد. ابزار را با Windows Key + G باز کرده و روی دکمه دوربین در قسمت Capture ضربه بزنید تا عکس صفحه را در پوشه Videos / Captures در زیر پوشه اصلی کاربر ذخیره کنید.

نحوه عکسبرداری(ScreenShote) در هر دستگاهی

چگونه می توان از مک ScreenShote گرفت

نحوه عکسبرداری(ScreenShote) در هر دستگاهی

با انتشار macOS Mojave ، کاربران Mac کنترل بیشتری بر روی گرفتن عکس از صفحه داشتند. این به روزرسانی ابزاری از تصویر را معرفی کرد که می تواند با فشار دادن Command + Shift + 5 یا رفتن به Launchpad> Other> Screenshot فعال شود.

پنجره صفحه نمایش به شما امکان می دهد اقدامات مختلفی را انجام دهید و تصاویر را در دسک تاپ خود ذخیره کنید. انتخاب کنید که کل صفحه ، بخشی از صفحه یا یک پنجره خاص را ضبط کنید.

شما همچنین می توانید از کل صفحه یا فقط بخشی از آن فیلم بگیرید و همچنین این امکان وجود دارد که عکس های صفحه را روی یک تایمر گرفته و محل ذخیره تصاویر را تغییر دهید.

برای هر کسی که میانبرهای صفحه کلید را ترجیح دهد ، این موارد همچنان پشتیبانی می شوند. برای گرفتن کل صفحه از Command + Shift + 3 استفاده کنید. اگر می خواهید فقط بخشی از صفحه گرفته شود ، Command + Shift + 4 نشانگر را به یک خط کش تبدیل می کند. بخشی از صفحه را که می خواهید ضبط کنید ، انتخاب کنید.

چگونه می توان در لینوکس ScreenShote گرفت

منوی فعالیتها (Activities menu) را باز کرده و Screenshot را انتخاب کنید. پس از آن می توانید بین کل صفحه ، یک پنجره یا یک محدوده سفارشی قبل از برداشتن تصویر انتخاب کنید.

linux همچنین به شما امکان می دهد از دکمه Print Screen ، و همچنین از میانبر Alt + Print Screen برای نمایش یک پنجره خاص استفاده کنید. برای انتخاب یک محدوده سفارشی برای ضبط ، از Shift + Print Screen استفاده کنید. همچنین می توانید کلید Ctrl را به هر میانبر اضافه کرده و تصویر را در کلیپ بورد ذخیره کنید.

چگونه از Chromebook (ScreenShote)  بگیرید

آموزش گرفتن اسکرین شات در همه دیوایس ها : اگر  Chromebook دارید ، می توانید با کمک Window Switch Key لپ تاپ از صفحه عکس بگیرید. این دکمه در بالای صفحه کلید قرار دارد و دارای یک تصویر جعبه با خطوط کنار آن است. کلید Ctrl + Window Switch را بزنید تا یک عکس فوری از صفحه بگیرید. اعلان را در پایین سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد.

از ترکیب کلید های Ctrl + Shift + Window Switcher استفاده کنید تا فقط بخشی از صفحه را بدست آورید. مکان نما تبدیل به خط میانی می شود که می توانید برای انتخاب آنچه می خواهید ضبط کنید استفاده کنید.

اگر از صفحه کلید استاندارد استفاده می کنید – نه صفحه کلید Chromebook – دکمه Window Switcher را نمی بینید. در عوض باید از Ctrl + F5 و Ctrl + Shift + F5 استفاده کنید. هنگام استفاده از Chromebook در حالت کامپیوتر لوحی ، می توانید بدون استفاده از صفحه کلید از صفحه عکس بگیرید.

دکمه های روشن / خاموش و روشن را فشار دهید تا یک عکس گرفته شود ، اگرچه این روش فقط می تواند برای گرفتن کل صفحه استفاده شود.

همه تصاویر به عنوان فایل های PNG در پوشه محلی کامپیوتر ذخیره می شوند. اگر می خواهید این عکسهای صفحه را به طور دائمی حفظ کنید ، باید آنها را در Google Photos بارگذاری کنید یا در Google Drive پشتیبان تهیه کنید.

از آنجا که ۹۰ درصد کارهایی که در Chromebook انجام می دهید احتمالاً در مرورگر وب Chrome اتفاق می افتد ، می توانید از تعدادی پسوند Chrome نیز استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید