مقالات آموزشی, مقالات کامپیوتری

۴ روش برای راه اندازی مجدد مشکل فایل اکسپلورر در ویندوز ۱۰ و ۱۱

مشکل فایل اکسپلورر در ویندوز چیست؟

خیلی وقت ها در هنگام کار کردن با ویندوز های ۱۰ و ۱۱ ویندوز به درستی عمل نمی کنه در واقع مشکل از فایل اکسپلورر هستش ، هنگامی که با مشکلی در رابط کاربری ویندوز مواجه هستید – برای مثال، نوار وظیفه شما پاسخ نمی دهد یا ناوبری فایل کند به نظر می رسد – راه اندازی مجدد فرآیند File Explorer اغلب می تواند مشکل را برطرف کند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

File Explorer یک مدیر فایل داخلی برای دستگاه های ویندوز است. شما از آن برای گشتن در دایرکتوری های مختلف و جستجوی فایل های درون سیستم عامل استفاده می کنید. به محض بالا آمدن کامپیوتر شما در پس زمینه شروع به اجرا می کند.

اگر فردی هستید که از مک تغییر کاربری داده اید، File Explorer را معادل Finder مایکروسافت در macOS در نظر بگیرید. شما می توانید یک پنجره File Explorer جدید را به سادگی با کلیک کردن روی نماد پوشه در نوار وظیفه باز کنید.

علاوه بر مدیریت فایل، فرآیند پشت این ابزار همچنین به شما امکان می دهد با موارد منوی استارت، دسکتاپ و نوار وظیفه تعامل داشته باشید. بنابراین، هنگامی که فایل اکسپلورر را مجددا راه اندازی می کنید، دکمه راه اندازی مجدد را برای اکثر رابط کاربری گرافیکی ویندوز فشار می دهید – بدون نیاز به خاموش کردن یا راه اندازی مجدد کامپیوتر.


  1. با استفاده از Task Manager، File Explorer را مجدداً راه اندازی کنید
    Task Manager یک مانیتور سیستم داخلی است که به شما امکان می دهد فرآیندی را در رایانه خود شروع یا پایان دهید. این فرآیندها می‌توانند برنامه‌ها، سرویس‌ها و سایر کارهای فعالی باشند که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. بسیاری از افراد از Task Manager برای نظارت بر استفاده از RAM، GPU و CPU در ویندوز استفاده می کنند.

از آنجایی که File Explorer فرآیندی است که همیشه در پس‌زمینه اجرا می‌شود، استفاده از Task Manager برای راه‌اندازی مجدد آن یک گزینه طبیعی است. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

در هر جایی که در نوار وظیفه خالی است کلیک راست کرده و برای شروع، Task Manager را از منوی زمینه انتخاب کنید. یا می توانید Ctrl + Shift + Esc را روی صفحه کلید خود فشار دهید.
اگر پنجره زیر را نمی بینید و به جای آن نمای ساده را در ویندوز ۱۰ دریافت می کنید، روی More details کلیک کنید.
در مرحله بعد، در لیست فرآیندهای فعال حرکت کنید و Windows Explorer را پیدا کنید. کلیک کردن روی سرصفحه نام برای مرتب‌سازی به ترتیب ABC می‌تواند در اینجا کمک کند.
Windows Explorer را انتخاب کنید و روی Restart (یا Restart task در ویندوز ۱۱) کلیک کنید.

دسکتاپ ما سیاه می شود و نوار وظیفه برای چند ثانیه ناپدید می شود و تأیید می کند که فرآیند Windows Explorer در سیستم شما راه اندازی مجدد شده است. پس از راه اندازی مجدد، رابط کاربری احتمالاً پاسخگوتر خواهد بود. هرگونه کندی باید برطرف شود.

  1. از اکسپلورر خارج شده و به صورت دستی آن را راه اندازی مجدد کنید (فقط ویندوز ۱۰)
    آیا دوست دارید هنگام راه اندازی مجدد File Explorer کنترل بیشتری داشته باشید؟ شاید نخواهید فوراً آن را مجدداً راه اندازی کنید زیرا در حال آزمایش چیزی روی رایانه خود هستید و برای استفاده از منابع کمتری به آن نیاز دارید.

اگر چنین است، ویندوز ۱۰ به شما امکان می دهد از File Explorer خارج شوید، سپس می توانید به صورت دستی آن را با استفاده از Task Manager راه اندازی مجدد کنید. این مراحل را دنبال کنید:

Ctrl + Shift را روی صفحه کلید خود فشار دهید و در هر نقطه از نوار وظیفه کلیک راست کنید.
از منوی زمینه Exit Explorer را انتخاب کنید. صفحه شما سیاه می شود و نوار وظیفه به طور نامحدود ناپدید می شود، اما نترسید.
اکنون، Ctrl + Shift + Esc را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا Task Manager باز شود.
از نوار منوی Task Manager به File > Run new task بروید.
از شما خواسته می شود نام فرآیندی را که می خواهید اجرا کنید وارد کنید. explorer.exe را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

نوار وظیفه و دسکتاپ شما دوباره روی صفحه ظاهر می شوند و تأیید می کنند که File Explorer یک بار دیگر به طور فعال در پس زمینه سیستم شما اجرا می شود.

  1. Windows Explorer را به صورت دستی با استفاده از Command Prompt راه اندازی مجدد کنید
    Command Prompt ابزاری است که اکثر کاربران ویندوز با آن آشنا هستند. این مفسر خط فرمان داخلی به شما امکان می دهد تا با استفاده از دستورات خاص، وظایف مختلفی را بر روی رایانه ویندوزی انجام دهید.

ما از دستوری برای استفاده از نسخه Explorer.exe و راه اندازی پشتیبان آن در این روش استفاده می کنیم. این روش دستی برای راه اندازی فایل های اکسپلورر می تواند برای کاربران ویندوز ۱۱ مفید باشد، زیرا روش فوق در سیستم عامل جدیدتر کار نمی کند.

Command Prompt را در نوار جستجوی منوی شروع تایپ کنید و آن را باز کنید. برای جلوگیری از اجرای فایل اکسپلورر، دستور زیر را تایپ کرده و اینتر را بزنید:
taskkill /f /im explorer.exe
زمانی که برای اجرای مجدد آن آماده شدید، از این دستور استفاده کرده و Enter را فشار دهید:
explorer.exe را راه اندازی کنید

مشکل فایل اکسپلورر

پس از وارد کردن اولین دستور، صفحه نمایش شما سیاه می شود. پس از وارد کردن فرمان دوم، می توانید دوباره به دسکتاپ خود دسترسی پیدا کنید.

  1. از یک Batch File برای راه اندازی مجدد فایل اکسپلورر در ویندوز استفاده کنید
    یک فایل دسته ای به سادگی یک فایل متنی ساده حاوی یک سری دستورات است که می توانید با مفسرهای خط فرمان مانند Command Prompt یا PowerShell اجرا کنید. این فایل ها از فرمت bat استفاده می کنند. با استفاده از File Explorer می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.
مشکل فایل اکسپلورر

تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که روی فایل دوبار کلیک کنید تا دستورات به صورت خودکار اجرا شوند. وقتی فایل اکسپلورر راه اندازی مجدد می شود، صفحه شما برای لحظه ای سیاه می شود. اگر فایل دسته‌ای را روی دسک‌تاپ خود ذخیره کنید یا آن را به نوار وظیفه ویندوز خود پین کنید، جایی که به راحتی قابل دسترسی است، این سریع‌ترین راه برای راه‌اندازی مجدد Explorer.exe در رایانه شخصی ویندوز شما خواهد بود.

مرکز کامپیوتر شرق فروشگاه و خدمات کامپیوتری ۰۲۱۳۳۷۹۰۰۹۵

منبع

دیدگاهتان را بنویسید