خدمات سخت افزاری, مقالات کامپیوتری

Ram در مقابل SSD

Ram در مقابل SSd

RAM در مقابل   SSD  بهترین گزینه برای ارتقا کامپیوتر و یا لپتاپ شما کدام است ؟

Ram در مقابل SSD

Ram در مقابل SSD

اگر می خواهید  سرعت و عملکرد کامپیوتر خود را افزایش دهید، افزودن رم یا یک SSD جدید بسیار تاثیر گذار است. هر یک از این گزینه‌ها می‌تواند مزایایی را ارائه دهد و می‌تواند باعث شود که یک کامپیوتر با سرعت بیشتری کار کند .

یکی از مسائلی که افراد هنگام انتخاب این ارتقاء ها با آن مواجه می شوند این است که تا حدودی مشابه هستند. RAM یک نوع حافظه است و   SSD هم  یک نوع حافظه است. به همین دلیل، ممکن است برای ارتقا دچار مشکل در تصمیم گیری شوید

Ram  چیست :

RAM مخفف حافظه دسترسی تصادفی است. که به طور قابل توجهی سریعتر از SSD است و بنابراین برای هر نوع داده ای که کامپیوتر نیاز به دسترسی سریع به آنها دارد استفاده می شود. RAM توسط برنامه ها در حال اجرا استفاده می شود.

نقطه ضعف RAM این است که هر چیزی که ذخیره می کند با خاموش کردن کامپیوتر از بین می رود. بنابراین فقط برای ذخیره سازی موقت مناسب است.

SSD چیست؟

SSD مخفف درایو حالت جامد است. SSD نوعی هارد دیسک است و برای ذخیره سازی دائمی استفاده می شود. جایی است که سیستم عامل و برنامه های شما نصب می شود.. اگر فضای ذخیره سازی کامپیوتر شما کم است، این هارد دیسک است که تمام شده است نه رم.

نقطه ضعف SSD این است که به طور قابل توجهی کندتر از RAM استSSD  ها سریعتر از هارد دیسک های سنتی هستند، اما برای داده هایی که نیاز به دسترسی فوری دارند، به اندازه کافی سریع نیست.

Ram  در مقابلSSD  کدام یک برای شما مناسب است؟

Ram در مقابل SSD

اگر رم کامپیوتر شما به اندازه کافی سریع نیست، Ram و SSD هر دو راه حل بالقوه هستند. انتخاب مناسب برای کامپیوتر شخصی شما در درجه اول به مشخصات آن بستگی دارد.

رم معمولاً گزینه بهتری است. مقدار RAM در یک کامپیوتر تأثیر کلی بیشتری بر سرعت اجرا دارد. اما استثناهایی وجود دارد.

اگر کامپیوتر شما قبلاً مقدار زیادی رم دارد، افزودن مقدار بیشتری تأثیر چندانی نخواهد داشت. ۸ گیگابایت رم برای اکثر اهداف کافی است و داشتن بیش از ۱۶ گیگابایت معمولاً غیر ضروری است و بستگی به مدل Cpu  شما دارد چون در حالت کلی Ram  و Cpu  باید هم طراز باشند

چگونه RAM اضافه شده باعث بهبود عملکرد کامپیوتر  می شود؟

افزودن رم کامپیوتر با افزایش مقدار حافظه ای که برنامه ها می توانند در حین اجرا به آن دسترسی داشته باشند، عملکرد را بهبود می بخشد. اگر رایانه شما رم کافی ندارد، وقتی سعی می کنید چندین برنامه را همزمان اجرا کنید، مشکل برجسته می شود.

افزودن رم به کامپیوتر می تواند از این اتفاق جلوگیری کند و به شما این امکان را می دهد که هر تعداد برنامه را که می خواهید به طور همزمان اجرا کنید بدون اینکه بر عملکرد تأثیر بگذارد.

چگونه یک SSD عملکرد رایانه شخصی را بهبود می بخشد؟

Ram در مقابل SSD

یک SSD به شما اجازه نمی دهد تا برنامه های بیشتری را به طور همزمان اجرا کنید. با این حال، عملکرد را از راه های دیگر افزایش می دهد.

بهبود زمان بوت

اگر یک هارد دیسک را با یک SSD جایگزین کنید، تفاوت در زمان بوت بلافاصله قابل مشاهده است. قبل از راه اندازی، کامپیوتر باید سیستم عامل و فایل های مختلف سیستم را بارگیری کند. با ذخیره این فایل ها بر روی یک SSD، این امکان وجود دارد که کامپیوتر در کمتر از ده ثانیه بوت شود.

بازی ها را سریعتر بارگیری کنید

اگر کامپیوتر شما به دلیل رم ناکافی نمی تواند بازی ها را به درستی اجرا کند، اضافه کردن یک SSD تغییری در آن ایجاد نمی کند. اما یک SSD برای بازی مفید است. به دلیل سرعت خواندن بیشتر، نقشه ها و صحنه های برش هر دو به طور قابل توجهی سریعتر بارگذاری می شوند.

آیا باید رم بیشتر بخرید یا رم سریعتر؟

اگر می‌خواهید رم اضافه کنید، مهم است بدانید که تفاوت زیادی بین اضافه کردن رم به کامپیوتر و جایگزینی آنچه که قبلاً وجود دارد با رم سریع‌تر وجود دارد.

اگر انتخابی بین خرید رم بیشتر یا رم سریعتر دارید، همیشه باید اولی را انتخاب کنید. سرعت RAM را فقط باید پس از به حداکثر رساندن مقدار RAM در نظر گرفت.

SSD در مقابل RAM  انتخاب مناسب برای شما به رایانه شما بستگی دارد

هر دو رم و SSD بهبود قابل توجه به سیستم شما می دهد . گزینه مناسب برای شما بستگی به این دارد که کامپیوتر  فعلی شما چه کمبودی دارد

رم معمولاً گزینه بهتری است. زیرا می تواند هم نوع برنامه هایی را که می توانید اجرا کنید و هم تعداد آنها را که می توانید همزمان اجرا کنید افزایش دهد. اما این تنها زمانی منطقی است که کامپیوتر شما در حال حاضر رم کتری داشته باشد.

اگر در حال حاضر مقدار قابل قبولی رم دارید ، اضافه کردن بیشتر تفاوت زیادی ایجاد نمی کند. به جای آن  باید یک SSD در نظر گرفته شود زیرا مزایای اضافی مانند زمان راه‌اندازی سریع‌تر را ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید