خدمات سخت افزاری, راهنمای خرید کامپیوتر, مقالات کامپیوتری

هارد SSD چیست ؟

هارد SSD چیست و چرا از HDD بهتر است؟

هارد SSD چیست و چرا از HDD بهتر است؟

هارد SSD چیست ؟

SSD ها دارای مزایای متعددی نسبت به HDD ها هستند و آنها را به مکانی مناسب برای ذخیره سازی تبدیل می کنند.

هارد SSD چیست ؟

درایوهای حالت جامد (SSD) به تدریج جایگزین درایوهای دیسک سخت (HDD) رایانه و سایر دستگاه های الکترونیکی می شوند.

اما SSD ها دقیقاً چه هستند و چرا آنها به HDD ترجیح داده می شوند؟ ادامه مطلب را بخوانید تا از پاسخ هر دو سوال و سایر موارد مطلع شوید.

درایو حالت جامد (SSD) چیست ؟

هارد SSD چیست ؟

فناوری SSD از دهه ۱۹۵۰ وجود داشته است اما تا دهه ۱۹۹۰ به بازار مصرف وارد نشده است. SSD ها از حافظه فلش NAND برای خواندن ، نوشتن و ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. برخلاف فناوری HDD که از بازوی متحرک و صفحه های مغناطیسی چرخشی تشکیل شده است ، SSD ها هیچ قسمت متحرکی ندارند. در حالی که HDD ها هنوز بر بازار دستگاه های ذخیره اطلاعات تسلط دارند ، پیشرفت های تکنولوژیکی طی ۳۰ سال گذشته ، SDD ها را به گزینه ای جذاب تر تبدیل کرده است.

SSD چگونه کار می کند ؟

هارد SSD چیست ؟

SSD ها از فناوری NAND استفاده می کنند که نوعی حافظه فلش است. SSD دارای دو جز main اصلی است: کنترل کننده آن ، داده های ذخیره شده را مدیریت می کند و حافظه فلش که در یک سلسله مراتب از ترانزیستورهای گیت شناور ، شبکه ها و بلوک ها سازمان یافته است. کنترل کننده SSD همزمان با درخواست کامپیوتر شما برای دسترسی ، نوشتن و به روزرسانی اطلاعات ذخیره شده در حافظه کار می کند.

SSD در برابر HDD

 

هارد SSD چیست ؟

HDD همچنان بر بازار دستگاه های ذخیره سازی تسلط دارد ، اما SSD ها به دلیل بهبودهای HDD به سرعت در حال جایگزینی هستند.سرعت بارزترین مزیت SSD است ، با SSD میان رده حداکثر ۱۰ برابر سرعت خواندن بیشتر و ۲۰ برابر سرعت نوشتن بیشتر از HDD میان رده است.SSD ها اغلب به همین دلیل در سیستم عامل ها مورد استفاده قرار می گیرند ، جایی که کارهای ساده مانند بوت سیستم و انتقال پرونده ها بسیار سریعتر است.کمبود قطعات متحرک در SSD همچنین به این معنی است که دوام بیشتری دارند. بازوهای HDD در حین کار به راحتی در معرض خراب شدن  هستند.

کمبود قطعات متحرک در SSD به این معنی است که آنها فضای کمتری را اشغال می کنند ، سر و صدای کمتری را منتشر می کنند و از انرژی کمتری نسبت به نوع HDD خود استفاده می کنند.

وقتی صحبت از ظرفیت ذخیره سازی می شود ، HDD ها هنوز سلطنت می کنند. در حال حاضر ، SSD های مصرفی بندرت از۱ ترابایت فراتر می روند ، در حالی که HDD های۲ ترابایتی در بازار مصرف عمومی معمول است.برای کاربر عادی ، تفاوت قیمت بین HDD و SDD مهمترین افاکتور انتخاب است ,  صرفاً بر اساس ظرفیت ذخیره سازی ، HDD ارزان تر از SDD است. اما اخیراً ، با ارزان شدن هزینه های تولید ، اختلاف قیمت بین SSD و HDD در حال کاهش است.

انتخاب محل ذخیره سازی برای نیازهای فردی شما

هارد SSD چیست ؟

در نظر گرفتن نیازهای ذخیره سازی و هزینه های موجود ، نوع ذخیره سازی شما را تعیین می کند.در حالی که SSD به این زودی ها به طور کامل جایگزین HDD نمی شود ، کاهش قیمت و پیشرفت فن آوری باعث می شود که آنها سال به سال برای مصرف کننده متوسط ​​مقرون به صرفه تر باشند.

مرکز کامپیوتر شرق : جهت دریافت و استعلام قیمت تماس حاصل فرمایید .    ۹۵-۰۲۱۳۳۷۹۰۰۹۴

ساعت کاری ۹ صبح الی ۸ شب

 

 

دیدگاهتان را بنویسید