آموزش کامپیوتر, مقالات کامپیوتری

RAM مورد نیاز سیستم شما

سیستم شما چه مقدار RAM  نیاز دارد ؟

در اینجا نحوه  بررسی مقدار RAM  سیستم نصب شده و میزان RAM مورد نیاز کامپیوتر شما گفته شده است.

 بررسی مقدار RAM  سیستم

احتمالاً می دانید که RAM جزء مهمی در رایانه شما است ، اما آیا می دانید واقعاً به چه مقدار RAM نیاز دارید؟ بیایید بررسی کنیم که چگونه میزان حافظه موجود خود را ببینیم ، میزان RAM برای انواع مختلف کاربران مناسب است و اگر به RAM بیشتری نیاز دارید برخی از توصیه ها را بررسی کنیم.

قبل از اینکه به میزان RAM مورد نیاز خود نگاهی بیندازیم ، بیایید به طور خلاصه بررسی کنیم . RAM یا حافظه دسترسی تصادفی نوعی ذخیره سازی کوتاه مدت در رایانه شما است. این جایی است که سیستم عامل فرآیندهای برنامه هایی را که در حال حاضر دارید باز نگه می دارد.

وقتی دستگاه خود را خاموش می کنید ، محتوای حافظه پاک می شود. از آنجا که RAM امکان دسترسی سریع را دارد ، می توانید به سرعت بین برنامه های باز جابجا شوید. جابجایی بین برنامه هایی که دارای رم هستند ، بسیار کارآمدتر از کشیدن آنها از درایو ذخیره سازی است.

 بررسی مقدار RAM  سیستم

در ادامه خواهیم دید که مقدار RAM در سیستم شما چه قدر است

در ویندوز ۱۰ ، به تنظیمات> سیستم> درباره بروید. در بخش مشخصات دستگاه RAM سیستم را  مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که اگر نوع سیستم شما به عنوان سیستم عامل ۳۲ بیتی ذکر شده باشد ، صرف نظر از اینکه داخل آن فقط می توانید از ۴ گیگابایت RAM استفاده کنید. برای استفاده بیش از این ، به نسخه ۶۴ بیتی ویندوز نیاز دارید.

 بررسی مقدار RAM  سیستم

در macOS ، منوی Apple را در بالا سمت چپ صفحه باز کنید و About this Mac را انتخاب کنید. در برگه Overview حاصل ، یک خط برای حافظه مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد چه مقدار RAM را نصب کرده اید

RAM مورد نیاز سیستم شما

اگر از Linux استفاده می کنید ، می توانید برای نمایش اطلاعات RAM ، از پنجره Terminal دستور free را وارد کنید. با این حال ، این مقدار حافظه را بر حسب کیلوبایت نمایش می دهد که مناسب نیست. در عوض ازh- free برای نمایش مقدار ، به میزان مناسب در گیگابایت یا مگابایت ، استفاده کنید.

سیستم شما به چه مقدار RAM  نیاز دارد !!

حالا که دانستید کامپیوتر شما چقدر RAM دارد ، بیایید مقادیر متداول حافظه را بررسی کنیم تا ببینیم چه مقدار برای نیاز شما مناسب است.

۲ گیگابایت و کمتر: کمبود

بعید است شما یک کامپیوتر مدرن پیدا کنید که فقط با ۲ گیگابایت رم همراه باشد. اگرچه این مقدار قادر به کار کردن همزمان در یک کار ساده مانند مرور اولیه وب است ، اما هر چیزی فراتر از چند وظیفه ای barebones باعث کاهش شدید سیستم های دارای ۲ گیگابایت RAM می شود.

 

اکثر تلفن های هوشمند ارزان قیمت امروزه حتی با بیش از این هم عرضه می شوند. شما باید از خرید رایانه با رم ۲ گیگابایتی خودداری کنید و اگر دستگاه فعلی شما این مقدار  Ram را دارد ، در صورت امکان به روزرسانی کنید.

۴ گیگابایت  RAM: برای استفاده عمومی  کافی است

RAM مورد نیاز سیستم شما

برای مدتی ، ۴ گیگابایت رم برای اکثر رایانه ها  مقدار پایه بود. در حالی که این مقدار  اکنون به سمت ۸ گیگابایت در حال حرکت است ، شما هنوز هم برخی از لپ تاپ های ارزان قیمت را که دارای ۴ گیگابایت حافظه هستند ، خواهید یافت. اما آیا ۴ گیگابایت رم خوب است؟

۴ گیگابایت رم کافی است اگر فقط از کامپیوتر خود برای کارهای اساسی مانند وبگردی ، پردازش کلمات سبک یا کار با صفحه گسترده و ایمیل استفاده کنید. این برای بسیاری از بازی های ویدیویی مدرن کافی نیست و اگر بسیاری از زبانه های Chrome را باز کنید یا ده ها برنامه را به طور هم زمان اجرا کنید ، با مشکل روبرو خواهد شد.

۸ گیگابایت رم: یک مقدار پایه خوب

بیشتر دستگاه های میان رده ای که امروز پیدا خواهید کرد شامل ۸ گیگابایت رم هستند. قابل ذکر است که تمام مدل های MacBook اپل حداقل این مقدار را شامل می شوند.

۸ گیگابایت استاندارد مدرن و خوبی برای RAM است. کافی است چندین کار را همزمان و بدون کند کردن سرعت انجام دهید ، و برای بازی نیز کافی است.

اگر اغلب ویدیوی ۴K را ویرایش کنید ، بازی های پیشرفته را در Twitch پخش جریانی کنید یا بسیاری از برنامه های تشنه منابع را همیشه باز نگه دارید ، احتمالاً RAM بیشتری خواهید داشت. اما اگر کاربر رایانه سنگینی نیستید ، ۸ گیگابایت رم باید خوب کار کند.

۱۶ گیگابایت رم: مناسب برای کاربران قدرت

RAM مورد نیاز سیستم شما

اگر از رایانه خود برای کارهای سنگین استفاده می کنید ، ۱۶ گیگابایت رم مقدار بسیار خوبی است. در صورت داشتن ۱۶ گیگابایت رم ، نرم افزار طراحی ، ویرایش ویدئو و بازی های مدرن و طاقت فرسا فضای کار بیشتری خواهند داشت.

با این حال ، اگر متناسب با این توصیف نباشید ، بیش از حد مجاز است. کسانی که فقط چند برگه مرورگر را باز می کنند و بازی های ویدیویی انجام نمی دهند یا با پرونده های بزرگ رسانه ای کار نمی کنند ، می توانند با RAM کمتری کار کنند.

۳۲ گیگابایت حافظه: فقط علاقه مندان

۳۲ گیگابایت حافظه یا بیشتر فقط برای پردازش و کار های سنگین لازم است. اگر مرتباً فیلم ۴K (یا بالاتر) را ویرایش می کنید و می خواهید در حالی که رایانه شما پرونده ها را ارائه می دهد ، روی کارهای دیگر نیز کار کنید ، به حافظه زیادی احتیاج دارید. برای اکثر افراد ، این مقدار RAM  هدر دادن است ، بیشتر بازی های ویدیویی هنوز به ۳۲ گیگابایت رم نیاز ندارند.

RAM Video جداگانه است!!

ما RAM سیستم کلی را در بالا در نظر گرفتیم. با این حال ، اگر کارت گرافیک اختصاصی در رایانه شخصی خود دارید ، باید بدانید که این حافظه خاص خود را دارد. به این Video Ram یا VRAM می گویند.

چگونه RAM خود را بیشتر پیش ببریم

 

RAM مورد نیاز سیستم شما

تنها راه در دسترس قرار دادن RAM بیشتر برای استفاده ، خرید RAM  بالاتر برای رایانه است.

با این حال ، اگر در حال حاضر قادر به ارتقاء حافظه خود نیستید ، می توانید با استفاده از چند ترفند RAM موجود در رایانه ویندوز خود را آزاد کنید. در صورت عدم استفاده از برنامه ها ، مهمترین آنها بستن برنامه ها است

سایر به روزرسانی های رایانه ای فراموش نکنید

اگر می خواهید دستگاه فعلی خود را ارتقا دهید یا رایانه جدیدی تهیه کنید ، به خاطر داشته باشید که RAM تنها مولفه ای نیست که قصد ارتقاء آن را داشته باشید. خرید حافظه ۳۲ گیگابایتی وقتی فقط ۴ گیگابایت استفاده می کنید هیچ فایده ای ندارد ، زیرا RAM اضافی هرگز فعال نیست.

ما نحوه بررسی RAM در رایانه شما ، میزان RAM مورد نیاز برای کارهای مختلف و نحوه استفاده حداکثر از حافظه فعلی را در این بین بررسی کرده ایم. به طور خلاصه ، اگر یک کاربر حرفه ایی هستید ، ۸ گیگابایت به عنوان پایه و ۱۶ گیگابایت RAM را هدف قرار دهید.

خوشبختانه ، ارتقا RAM در رایانه شما معمولاً ساده است. پس از اطمینان از سازگاری رم خریداری شده ، فقط باید رایانه خود را باز کرده و در جای خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید