آموزش کامپیوتر, آموزش ویندوز, مقالات کامپیوتری

نصب بلوتوث در ویندوز ۱۰

نصب بلوتوث در ویندوز ۱۰

درست نصب نکردن درایور ها در مواجه شدن  مشکل برای سیستم شما بسیار دخیل هستند. مایکروسافت توانایی پشتیبانی سراسری در تمام دنیا  برای هر نوع سخت افزاررا  موجود ندارد ، بنابراین معمولاً باید خودتان درایور مرتبط را دانلود و نصب کنید .

به عنوان مثال : هر روز با محبوبیت بیشترشدن فن آوری بی سیم یا همان وایرلس و بلوتوث…. ، استفاده از هندزفری های بلوتوث  ، کاربران کامپیوتر به دنبال راه هایی برای استفاده از بلوتوث در دستگاه های خود هستند. در این مقاله همراه با مرکز کامپیوتر شرق باشید ، می توانید نحوه دانلود و نصب درایورهای بلوتوث و رفع اشکال در آنها را بررسی کنید .

نصب بلوتوث در ویندوز 10

نحوه دانلود و نصب درایورهای بلوتوث در ویندوز ۱۰

اگر هنوز درایورهای بلوتوث خود را در سیستم نصب ندارید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که در سایت اصلی دستگاه خود درایور را دانلود و به درستی روی کامپیوتر خود نصب کنید. این کار به راحتی انجام می شود و راهنمای ما در اینجا است تا مطمئن شوید سریعترین مسیر استفاده از فناوری بلوتوث را طی می کنید.

مرحله ۱: سیستم خود را بررسی کنید

قبل از شروع به دانلود درایور ، باید کمی اطلاعات مربوط به سیستم خود را بدست آورید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که درایورهای بلوتوث صحیح را دانلود می کنید ، و نه چیزی که با تنظیمات شما سازگار نیست.

کلیدهای Windows + R را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا ابزاری به نام Run ظاهر شود. در اینجا ، به سادگی “control” را تایپ کنید و بر روی دکمه تأیید کلیک کنید. با این کار برنامه کنترل پنل کلاسیک باز می شود.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

مطمئن شوید که حالت نمایش شما روی “Category” تنظیم شده باشد.

بر روی عنوان “System and Security” کلیک کنید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

بعد ، روی عنوان “System”  کلیک کنید. اینجاست که می توانید اطلاعات عمومی مربوط به دستگاه خود را مشاهده کنید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

مدل و مشخصات پردازنده خود را در بخش System بررسی کنید. شما باید این را به یاد داشته باشید ، در صورت نیاز ، آن را در جایی یادداشت کنید! برخی از مارک های رایج اینتل و AMD هستند. اطمینان حاصل کنید که نوع سیستم خود را نیز یادداشت کنید که ۶۴ بیتی یا ۳۲ بیتی است.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

مرحله ۲: درایور بلوتوث متناسب با پردازنده را جستجو و دانلود کنید

پس از جمع آوری اطلاعات لازم در مورد سیستم خود ، می توانید با اطمینان درایورهای بلوتوث مناسب را جستجو و دانلود کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ، خواندن راهنمای زیر را ادامه دهید!

مرورگر وب را باز کنید. Microsoft Edge روی هر دستگاه ویندوز ۱۰ از قبل نصب شده است و به شما امکان می دهد فوراً در اینترنت مرور کنید.

به یک موتور جستجو مانند Google یا Bing بروید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

نوع پردازنده خود را تایپ کرده و “دانلود درایور بلوتوث” را در کنار آن اضافه کنید ، سپس کلید Enter را فشار دهید تا جستجو شود.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

وب سایتی را که رسمی هستند برای دانلود درایور انتخاب کنید ، بهتر است که از سایت اصلی خود دستگاه استفاده کنید . اطمینان حاصل کنید که فقط فایل ها را از منبع رسمی دانلود کنید تا از ویروس و بدافزار جلوگیری کنید!

درایور بلوتوث مناسب سیستم خود را دانلود کنید. حتماً به نسخه های۳۲بیت و یا ۶۴ بیت توجه کرده و درایوری را که با سیستم شما مطابقت دارد دانلود کنید!

نصب بلوتوث در ویندوز 10

مرحله ۳: درایور بلوتوث دانلو شده را نصب کنید

پس از داشتن فایل درایور بلوتوث در کامپیوتر ، به سادگی باید آن را باز کنید و برای نصب دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. این روند برای هر مارک کمی متفاوت است.

توجه: ممکن است لازم باشد از حساب administrator استفاده کنید تا بتوانید درایور را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

پس از اتمام نصب ، ممکن است لازم باشد لپ تاپ خود را دوباره راه اندازی کنید. پس از آن ، باید بتوانید از دستگاه های بلوتوث با لپ تاپ خود استفاده کنید.

نحوه رفع مشکلات درایور بلوتوث در ویندوز ۱۰

بلوتوث دستگاه شما درست کار نمی کند؟ ما اینجا هستیم تا به شما در حل آنها کمک کنیم. در زیر چندین روش برای کمک به شما در عیب یابی مشکلات مربوط به درایورهای بلوتوث وجود دارد. این روش ها ایمن هستند و به راحتی دنبال می شوند.

روش ۱: بلوتوث را در سیستم خود فعال یا راه اندازی مجدد کنید

بسیاری از افراد نمی دانند که حتی پس از نصب درایورهای بلوتوث ، بلوتوث ممکن است در سیستم آنها غیرفعال باشد. خوشبختانه ، شما می توانید بیش از چند دقیقه این مشکل را برطرف کنید.

اگر بلوتوث از قبل در دستگاه شما فعال است ، ممکن است سعی کنید آن را دوباره راه اندازی کنید تا به درستی کار کند. این کار را می توان با دنبال کردن مراحل بعدی نیز انجام داد.

برای نمایش منوی Start ، روی نماد Windows در نوار وظیفه خود کلیک کنید و سپس “Settings” را انتخاب کنید. می توانید از میانبر صفحه کلید Windows + I استفاده کنید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

بر روی گزینه “Devices”  کلیک کنید

نصب بلوتوث در ویندوز 10

مطمئن شوید که در برگه پیش فرض Bluetooth & other devices ” هستید. می توانید این مورد را از پنل سمت چپ پنجره تنظیمات انتخاب کنید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

روشن یا خاموش بودن  “بلوتوث” را  بررسی کنید

نصب بلوتوث در ویندوز 10

اگر “بلوتوث” از قبل روی “روشن” تنظیم شده است ، یک بار روی آن کلیک کنید تا خاموش شود ، سپس حداقل نیم دقیقه صبر کنید و دوباره روشن کنید. با این کار بلوتوث راه اندازی مجدد می شود.

بررسی کنید آیا اکنون درایور و بلوتوث شما به درستی کار می کنند یا نه.

روش ۲: اسکن System File Checker را اجرا کنید

Checker ابزاری است که به صورت پیش فرض در ویندوز ۱۰ موجود است. همچنین اسکن  “SFC”  نامیده می شود و سریعترین راه شما برای رفع خودکار پرونده های سیستم خراب و سایر مشکلات است.

کلیدهای Windows + R را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا برنامه Run راه اندازی شود. “cmd” را تایپ کرده و Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید. با این کار Command Prompt با دسترسی admin باز می شود.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

اگر از شما خواسته شد ، مطمئن شوید که به Command Prompt اجازه دهید در دستگاه شما تغییراتی ایجاد کند. این بدان معنی است که شما ممکن است به یک حساب admin نیاز داشته باشید.

دستور زیر را وارد کنید و Enter را فشار دهید: sfc / scannow

نصب بلوتوث در ویندوز 10

منتظر بمانید تا System File Checker اسکن سیستم شما را تمام کند. اگر خطایی پیدا کند ، می توانید به صورت خودکار از طریق دستور SFC خود آنها را برطرف کنید ، که همچنین ممکن است خطاهای مربوطه را برطرف کند.

روش ۳: درایورهای بلوتوث خود را به آخرین نسخه به روز کنید

درست مانند سیستم شما ، درایورهای شما نیز می توانند قدیمی شوند. مخصوصاً برای کسانی که در گذشته درایورهای بلوتوث نصب کرده اند و به روزرسانی آنها را فراموش کرده اند.

در اینجا کارهایی گفته شده که باید برای به روزرسانی سریع و کارآمد درایورهای بلوتوث انجام دهید.

کلیدهای Windows + X را روی صفحه کلید خود فشار دهید و از فهرست روی گزینه Device Manager کلیک کنید.

منوی بلوتوث را با کلیک روی علامت کنار آن گسترش دهید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

روی گزینه مربوط به بلوتوث کلیک راست کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

به ویندوز ۱۰ اجازه دهید تا جدیدترین درایور را به صورت آنلاین جستجو کند ، سپس دستورالعملهای روی صفحه را دنبال کنید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

روش ۴: عیب یاب بلوتوث ویندوز را اجرا کنید

ویندوز ۱۰ با انواع عیب یاب همراه است که هدف آن حل خودکار مشکلات سیستم شما است. این باعث می شود راه حل ها بیشتر در دسترس کاربران باشد و از مزایای مایکروسافت برخوردار شود زیرا آنها مجبور نیستند از طریق تلفن یا ایمیل به کاربران کمک کنند.

خوشبختانه ، موردی که برای خلاص شدن از شر خطاهای بلوتوث استفاده می شود ، بدون نیاز به دانلود یک فایل به راحتی در کامپیوتر شما موجود است.

تنظیمات را با استفاده از میانبر صفحه کلید Windows + I بازکنید.

روی گزینه Update & Security کلیک کنید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

از منوی سمت چپ پنجره ، عیب یابی (Troubleshoot) را انتخاب کنید.

پایین بروید تا بلوتوث را ببینید. بر روی آن کلیک کنید ، سپس به سادگی بر روی دکمه Run the troubleshooter کلیک کنید.

نصب بلوتوث در ویندوز 10

منتظر بمانید تا عیب یاب دستگاه شما را اسکن کرده و هر مشکلی را شناسایی کند. لطفا توجه داشته باشید که این عیب یاب کامل نیست – به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم آن را برای آخرین بار امتحان کنید. این ممکن است هیچ مشکلی را تشخیص ندهد ، اما این بدان معنی نیست که روش های قبلی ما نمی توانند بلوتوث شما را برطرف کنند.

روش ۵: مطمئن شوید آخرین نسخه ویندوز ۱۰ را نصب کرده اید

برخی از کاربران گفته اند که به سادگی با روزرسانی نسخه جدید ویندوز ۱۰ باعث از بین رفتن خطاهای موجود در بلوتوث می شود. حتی ممکن است به ویژگی های جدید و مهیج ، امنیت بهتر و بهینه سازی بیشتر دسترسی داشته باشید.

روش های اتومانیک وجود دارد که بتوانید به صورت خودکار ویندوز را آبدیت کرده اما ممکن است در دانلود و نصب به روزرسانی جدید دچار مشکل شوید ما به شما توصیه می کنیم که ویندوز خود را تعویض کرده و نسخه جدید بر روی سیستم شما نصب گردد .

 

دیدگاهتان را بنویسید