آموزش کامپیوتر, دانستنی ها, مقالات کامپیوتری

کامپیوتر های مخصوی بازی Gaming Computer

کامپیوتر های مخصوی بازی Gaming Computer

کامپیوتر های Gaming

ممکن است در حال حاضر PS5 و Xbox Series X برای بازی بیشتر استفاده شود  ، اما برای بسیاری از افراد ، بهترین راه برای بازی کردن هنوز در مقابل ماوس و صفحه کلید است. بازی PC بسیار محبوب تر از همیشه است

سیستم های مبتدی قابل اعتماد زیادی وجود دارد که عملکردی عالی برای بزرگترین بازی های پرفروش سال های آینده به شما می دهد ، و همچنین مزایای سرمایه گذاری در کامپیوتر ها فراتر از بازی ها است و قابلیت ارتقا کامپیوتر ها برای بازی ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به سایر کنسول ها دارد.

چرا باید وارد کامپیوتر های مخصوص بازی شوید؟

کامپیوتر های مخصوی بازی Gaming Computer

اشتباه نکنید :  همگی ما کنسول ها را دوست داریم ، از سهولت استفاده از پلاگین و بازی گرفته تا بازی های انحصاری جذاب. اما بازی های کامپیوتری نوعی انعطاف پذیری ، حداکثر کارایی و تنوع بازی را ارائه می دهد که به سختی قابل قبول است ، و یک دسکتاپ عالی برای بازی می تواند به عنوان یک مکمل عالی – یا جایگزین – برای PlayStation ، Xbox یا Nintendo Switch عمل کند.

بزرگترین کتابخانه بازی موجود

برای مبتدیان ، داشتن یک کامپیوتر مخصوص بازی با ویندوز ، هزاران هزار بازی را در دهه های مختلف به شما باز می کند ، که در نهایت با انتخاب یک بازی که حتی قوی ترین کتابخانه های کنسول موجود آن را ندارند ، به اوج خود می رسد. شما می توانید به گذشته سفر کرده و Doom ، Quake و Half-Life اصلی را بازی کنید ، از کارهای کلاسیک معاصر مانند BioShock و The Sims لذت ببرید و مورد علاقه های مدرن مانند Control و The Witcher 3 را به حداکثر توانایی گرافیکی خود برسانید.

لینوس سباستین ، بنیانگذار کانال محبوب YouTube Linus Tech Tips ، می گوید: “یک تصور غلط وجود دارد که بازی های PC در مقایسه با بازی های کنسولی گران است ، اما این درست نیست.” “با تشکر از تعداد بازارهای بازی در کامپیوتر ، دقیقاً همین بازی در کامپیوتر های شخصی ارزان تر است و در صورت خرید بازی های زیاد باعث صرفه جویی قابل توجهی در طول عمر دستگاه می شود.”

عملکرد سطح بالا

اگر به عملکرد اهمیت می دهید ، قطعاً بازی با رایانه شخصی برای شما مناسب است.

ارتقا دادن

اگر یک سیستم پیش ساخته بخرید و چه خودتان بسازید ، اکثر کامپیوتر ها بازی قابل ارتقا هستند ، به این معنی که می توانید با گذشت زمان قطعات خود را جایگزین کنید. این کاری است که شما به راحتی نمی توانید در کنسول ها انجام دهید.

کامپیوتر های مخصوص بازی همچنین به شما آزادی استفاده از کنترلر دلخواه خود را می دهند – خواه این یک کنترل کننده بی سیم Xbox باشد ، یک Sony DualShock 4 یا یک ماوس و صفحه کلید قابل اعتماد. همچنین با پشتیبانی از طیف وسیعی از هدست ها ، از جمله Oculus Rift S قابل دسترس و HTC Vive Cosmos سطح بالا ، بهترین پلتفرم برای علاقه مندان به واقعیت مجازی است.

کامپیوتر های مخصوی بازی Gaming Computer

رایانه های شخصی گیمینگ می توانند کارهای بیشتری نسبت به بازی انجام دهند

و برخلاف کنسول ها ، یک کامپیوتر قدرتمند می تواند کارهای بیشتری نسبت به بازی یا پخش جریانی فیلم و نمایش های تلویزیونی انجام دهد. یک کامپیوتر مخصوص بازی خوب به عنوان یک کامپیوتر قدرتمند برای وب گردی ، کارهای اداری ، ویرایش ویدئو ، تولید موسیقی و تقریباً هر وظیفه دیگری که برای آن نیاز به رایانه دارید دو برابر است.

نکاتی درباره کامپیوتر های مخصوص بازی

اگر در بازی های کامپیوتری تازه وارد هستید ، ممکن است تعداد بسیار زیاد سیستم های موجود برای شما نگران کننده باشد و مشخصات فنی تک تک سیستم ها برای شما قابل هضم نباشد. در اینجا برخی از مشخصات اصلی وجود دارد که باید هنگام خرید برای یک کامپیوتر مخصوص بازی به آنها توجه کنید و همچنین توصیه های ما برای انواع قطعاتی که برای سیستم شما انتخاب می شود.

CPU :  واحد پردازش مرکزی اساساً مغز کامپیوتر  شما است و تمام وظایف اساسی را که به آن اجازه می دهد به درستی کار کند انجام می دهد. یک کامپیوتر جدید با پردازنده مرکزی Core Intel یا پردازنده AMD Ryzen همراه است – هر دو توانایی ارائه عملکرد عالی در بازی را دارند

GPU : ( یکی از مهمترین قسمتهای هر کامپیوترواحد پردازش گرافیک (GPU) شما میزان تاثیر گذاری و عملکرد کامپیوتر شما را هنگام بازی کردن مشخص می کند. دو برنداصلی در اینجا Nvidia و AMD هستند – طبق گفته کارشناسان Tom’s Hardware ، اولی در عملکرد کلی برنده است ، در حالی که دومی قیمت های مقرون به صرفه تری را ارائه می دهد.

RAM : حافظه دسترسی تصادفی یا RAM چیزی است که به کامپیوتر شما امکان می دهد تا به سرعت داده ها را بخواند و بنویسد. هرچه RAM بیشتری داشته باشید ، از عملکرد کلی بهتری برخوردار خواهید شد .

ذخیره سازی : کامپیوتر شما با درایو دیسک سخت HDD یا با درایو حالت جامد SSD  همراه است. از آنجا که آنها یک فناوری قدیمی هستند ، درایوهای سخت معمولاً ارزان تر هستند و می توان آنها را در ظرفیت های بالاتر پیدا کرد. اما توصیه می کنیم یک سیستم با SSD تهیه کنید ، زیرا زمان بوت و سرعت بارگذاری بازی شما به طور قابل توجهی سریع تر خواهد بود.

بهترین کامپیوتر مبتدی برای بازی

کامپیوتر های مخصوی بازی Gaming Computer

تعداد زیادی کامپیوتر برای افراد مبتدی مخصوص بازی برای کسانی که می خواهند از مزایای بازی های کامپیوتری بدون پرداخت هزینه گزاف لذت ببرند – و بدون هیچ زحمتی برای ساختن خودتان – وجود دارد. که شما با توجه به بودجه خود می توانید یک سیستم برای بازی تهیه کنید .

لوازم جانبی ضروری مورد نیاز شما

کامپیوتر های مخصوی بازی Gaming Computer

انتخاب سیستم مناسب تنها بخشی از تنظیم یک بازی عالی برای کامپیوتر است – یافتن لوازم جانبی مناسب تقریباً به همان اندازه مهم است.

در حالی که بسیاری از کامپیوتر های شخصی مبتدی از یک ماوس و صفحه کلید استاندارد استفاده می کنند ، ارزش بررسی یک ماوس مخصوص بازی و صفحه کلید مخصوص بازی برای بهترین عملکرد و طول عمر را دارد

باید بخرید یا بسازید؟

کامپیوتر های مخصوی بازی Gaming Computer

در حالی که بسیاری از سیستم های پیش ساخته عالی وجود دارد ، بسیاری از علاقه مندان به کامپیوتر های شخصی ساخت خود را ترجیح می دهند. اگر بخواهید سیستم خود را بسازید ، می توانید مقداری پس انداز کنید ، و رضایت ویژه ای وجود دارد که با کنار هم قرار دادن رایانه همراه باشید. با این حال ، باید این نکته را نیز بررسی کنید که آیا مایلید زمان لازم برای ساخت کامپیوتر شخصی را اختصاص دهید یا اینکه ترجیح می دهید چیزی را که می توانید به برق متصل کنید و بازی خارج از جعبه را شروع کنید.

“بنابراین دلیل واقعی ساخت کامپیوتر شخصی شما این است که فکر می کنید جالب خواهد بود. همه چیز ، از تحقیق در مورد قطعات تا مونتاژ واقعی ، یک تجربه یادگیری است که به نظر بسیاری از افراد بسیار لذت بخش است – بیشتر از آن وقتی که آنها در حال بازی کردن بر روی چیزی هستند که با دو دست خود ساخته اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید